A share funkció egy olyan képessége a Facebooknak meg a WIW-nek, melynek segítségével bárki megoszthat tetszőleges weboldalt. A share-elés azért jó, mert akár blogot, akár weboldalt meg tudunk osztani a wiwesekkel vagy a facebookosokkal. Ha jól csináljuk, akkor a weboldal linkjét továbbosztják a wiwesek és a facebookosok, és ezzel sikeresen tudjuk terjeszteni az adott weboldalt, illetve blogot.

Facebook Share www.facebook.com/share_options.php

WIW Share iwiw.hu/megosztas/index.html

A Fan Page az egy olyan oldaltípus a Facebook nevű site-on ahol létre lehet hozni ún. rajongói oldalakat, és ezzel saját brand -ünknek készíthetünk egy új megjelenési felületet. A Facebook hasonló az WIW-hez. Annyi a különbség, hogy a Facebook felhasználói szeretik használni ezt az érdekes eszközt. És rá is fognak kattintani a "become a fan" nevű gomb alá rejtett trükkös linkre. És ezzel egy csapásra részeseivé válnak a mi általunk felfuttatni szándékolt "termékre".

A Facebook "Fan Page" tehát arra jó, hogy a netezők egymás között mintegy pingpongoznak a brandünkkel. És ezzel terjed az eszköz, népszerűbbé válunk. Tipikus win-win szituáció a saját termékét népszerűsíteni vágyó hirdető szempontjából.

Hogyan készítsünk fan page -et?

Kattintsunk a www.facebook.com/pages/create.php linkre, majd tetszés szerint válasszuk ki  a brandünknek legmegfelelőbb kategóriát. Akár bárt vagy parkot is regisztrálhatunk, attól függően, hogy mit szeretnénk "eladni".

Ha kész vagyunk, nincs más dolgunk, mint a page-et úgymond bedobni a köztudatba, vagyis "share-elni" ismerőseinkkel. Ezek után a tartalom magától fog szétterjedni az interneten, HA okosan csináljuk. Ehhez kell az SMO szakértő!

Kinek ajánlott ilyen facebook fan page-et kreálnia?

Kis- és középvállalkozások számára, nagyvállalati környezetben, és minden "átlagos" blog számára is.

smo szakértő 2009.10.19. 20:01

Mi az SMO?

Ma született az interneten egy jó blog bejegyzés arról, hogy mi is a social media optimization, vagyis a közösségi média optimalizálás? A Zerking nevű blog írja az SMO – buborékok a közösségi felhőben című postjában:

Lássuk be, hogy ma a közösség saját magát optimalizálja, nullához közeli beleszólásunk van abba, hogy az üzenet hogyan terjed.
Attól, hogy megszólítunk pár trendsettert és Share gombokat aggatunk minden lehetséges felületre nem fog gyorsabban terjedni a kontent. A felhasználók eldöntik önmaguk, hogy mit találnak továbbosztásra érdemesnek.
Azon is teljesen felesleges rágódni, hogy milyen platformon publikáljunk, úgy is csak a tartalom önmagában számít.

Szerintetek?